tisdag 9 september 2008

Intervju

Jo, jag har varit på intervju angående jobbet som chefsassistent! Det är drygt en vecka sedan nu och jag väntar med spänning på ett besked om jag har gått vidare. Det är som chefsassistent på Banverket och går jag vidare får jag komma på intervju, eller träff, med chefen på Banverket. Jag har ju sökt en hel del andra jobb också så någonstans tycker jag att jag borde få napp snart. Men det kanske är tur att jag fortfarande är hemma eftersom Patrik jobbar lite då och då. Just nu är han och stortjejerna i Vilhelmina där han ska jobba imorgon. Flickorna fick ta ledigt från skolan och för dem är detta en stor grej. Tänk er att få bo på hotell, äta på restaurang och kliva upp och äta framdukad frukost. Inte minst att få slippa skolan också ett par dagar ;-).

Förra veckan och inledningen av denna har bjudit på härligt höstväder. Vi har varit ute och plockat svamp (jag och stortjejerna, Frida sov i vagnen), jag har plockat in kryddor, ärtskidor och smultron. Patrik har grejat på ute som vanligt och jorden har kommit till den blivande, nya gräsmattan. Själva gräset kommer vi att lägga ut först nästa vår/sommar då jorden har fått packa till sig lite.

Jag och Camilla var och såg "Mamma Mia" i torsdags. Vilken underbar "feel-good-film". Vi kom ut med ett stort leende på läpparna. Jag kan verkligen rekommendera filmen, inte minst för den fantastiska musiken - tänk att ABBA är en svensk "produkt"! Man blir stolt över att vara svensk :)

Tyvärr kan jag inte lägga ut några bilder eftersom sladden är borta (hmm.....misstänker Patrik starkt.....). Men jag lovar att lägga ut lite bilder så fort jag lokaliserat sladden! Ha det gott tills vi hörs igen! Kramar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och hå!
Nu har jag och Jenny (Jockes flamma) kommit fram till att du och hon också har ett förlutet. Ni spealde innebandy (tror jag att det var) i ett korplag medan hon pluggade på lärarlinjen. Minns du detta?
Tänk vad världen är liten ändå...
I lärarrummet är vi en liten Norrlandsmaffia. Tre tjejer från Luleå, Överkalix och Umeå. I lilla Borås! :)

Anonym sa...

Hoppas du får jobbet! spännade! Här rullar allt på rätt bra, jag planerar inte att gå på jobb än, får se hur långt ekonomin tillåter bara ;). Kram! /Linda med David, adam och aron