torsdag 31 januari 2008

Barnvagnsbio och rån

Tisdag 29 januari. Patrik åkte på tjänsteresa till Ångermanälven. Jag och Frida var på barnvagnsbio. Filmen vi såg hette "Förtrollad", en Disneyfilm. De får visst bara visa barntillåtna filmer eftersom det kan vara lite större barn med. Frida var vaken under hela filmen och hon tyckte nog den var rätt bra bitvis ;-). Vi var där med Emma och Love. Emmas syrra Johanna var också där med Tea. Sedan gick vi en sväng på stan och tog en latte på Mat och Prat. När jag var på QL fick jag höra av personalen där att det varit rån på Nordea! Jag gick förbi där sedan, och mycket riktigt - det var polisbilar där och avspärrningar. Sedan fick man höra att de efter bara 50 minuter hade gripit rånaren som helt kyligt hade gått och satt sig på Corsika för att käka och dricka bira! Det var ju skönt att det klarades upp så snabbt.

Onsdag 30 januari. Anna Wilhelmsson, min fd klasskamrat, kom och hälsade på. Det var så roligt att träffa henne igen. Hon flyttade ju ner till Ronneby eftersom hon fick jobb där som sjukgymnast. Nu är de hemma igen i huset på Kronan.

Torsdag 31 januari. Jag fixar färg på Beijer som jag ska använda för att måla om Fridas matstol. Köper också frigolit som vi ska ha för att bygga för ett fönster i sovrummet eftersom det kyler så från det när vi ska sova. Patrik kom hem från tjänsteresan en dag tidigare än planerat och det var skönt. Det är lite körigt att vara själv med alla barn! Han sa att han hade saknat Frida så han höll på att dö.....undrar om han saknade mig nåt också? På kvällen skjutsade jag Alma på scouterna och sedan var vi och såg hockey hos Johan och Suovi. Luleå loosade med 5-4 efter sudden death.

Inga kommentarer: