söndag 27 januari 2008

Innebandy och födelsedagsfest

Lördag. Brrr.....kallt: -17 grader. Min storebror Jan fyller 39 år. Vi är bjudna dit på middag! Före det åkte jag, Alma, Ebba och Frida till Hertsön där Alma spelade två innebandymatcher. Första matchen mot Bergnäset slutade oavgjord, 3-3. Alma gjorde ett mål! Andra matchen mot Hertsön slutade i förlust med 10-6 :( Vilka kämpartjejer - de var helt slut efteråt! Patrik var och såg när Luleå Hockey åkte på spö i sudden death mot Brynäs. Sedan åkte vi direkt till Kronan för att gratulera födelsedagsbarnet. Temat för kvällen var Italienskt. Vi blev bjudna på förrätt bestående av bruscetta (stekt bröd med vitlök och olja), rökt lax och pepparrotsmoja. Till varmrätt blev det Osso buco vilket är nötkött med smak av citron, vitt vin, persilja serverad i härligt mustig tomatsås. Till det fick vi ris (risottoris?) med saffran i. Oj, så gott det var! Efter det fick vi tårta och kaffe. Frida var lite grinig på kvällen. Förmodligen trött efter allt ståhej med innebandy mm. Hon somnade till slut på Jan och Mias gästsäng och sov tills vi skulle åka hem.

Söndag. Strålande väder och ca -15 grader. Det är så otroligt vackert ute nu med all snö. Man börjar också märka av att det är ljusare ute nu. Det jag märkt tydligast är att det är ljusare på morgonen. Jag ska ta en bild på det fantastiska ljuset och alla vackra vintervita träd idag och lägga ut på bloggen sen så att Mona och Stenne kan se hur fint det är. På tal om utlandsresenärerna så fick jag förresten mail av Mona och hon berättade att de ska få en liten valp i slutet av mars! Så underbart att Mimmi (som så tragiskt gick bort i december) nu ska få en lillasyster! Vi tycker att vovven ska heta Molly, det är gulligt!

Jag har skjutsat Ebba till gymnastikträningen och nu ska vi försöka göra ett städryck här hemma, det behöver både dammtorkas och dammsugas!

Inga kommentarer: