onsdag 23 januari 2008

Vardagsmys


Det är en ynnest att få vara hemma och gosa med en bäbis! Just nu känns det som att jag aldrig vill jobba igen....men jag tror den känslan kommer ändras framöver. Idag, onsdag, har vi ett enda mission, jag och gumman. Det är att gå på BVC för sedvanlig vägning och mätning. Sedan ska jag gå och hämta Ebba på skolan och vi tar därefter en gemensam promenad bort till Öhemsskolan och hämtar Alma. Igår premiäråkte jag, Alma och Frida buss från skolan och hem hit till Kyrkbyn. Det gick toppenbra. Idag ska Alma få sköta allt från betalning till plingning alldeles själv. Tanken är att hon ska kunna åka buss hem när det är för kallt/mörkt/snöigt/regnigt. Det är skönt för henne att inte alltid behöva gå.


Igår åkte jag och Frida in till stan för att utfodra Patrik med lunch (han glömde lunchlådan hemma). Sen shoppade jag lös på Hemtex där jag köpte bl a nya sänglinnen och badrumsmatta. Väl hemma lagades det köttbullar och sen åkte jag och Alma till Ebbas skola där de hade öppet hus. Alla klasser på mellanstadiet hade gruppvis tillverkat både det ena och det andra som vi föräldrar fick beundra i en utställning i aulan. Sedan var det också prisutdelning för bilarna som barnen tillverkat. Ebba, Ida, Hanna och Pernilla vann pris i deras klass för att bilen de gjort gick snabbast. Men inte nog med det - de vann också publikfavorit-priset, dvs fick flest röster av besökarna denna kväll! Stolta var de tjejer som mottog priserna på aulans scen!


Nu ska jag gå och äta lunch och sen pyssla på här hemma som vanligt med tvätt, plock och disk!

Inga kommentarer: