söndag 20 januari 2008

På tjänsteresa :)

Frida och jag följde med Patrik på tjänsteresa till världsmetropolen Åsele på onsdag eftermiddag (16/1). Efter en rätt lång och mödosam resa, med bl a snökaos och virr-panne-felkörning till Örnsköldsvik (hade kunnat sväng in mot Åsele redan i Umeå), kom vi fram till den fantastiska stugan i Åsele. Not. Röklukt och allmänt sjabbig stuga fick Patrik att direkt morgonen efter boka rum på hotellet i Åsele. Vädret var allt annat än bra - riklig nederbörd i form av snö och plusgrader så allt blev bara till slask när det träffade marken. Vi (jag, Patrik och en annan snubbe) käkade lunch på "Emmas kök" i Folkets hus och när de åkte tillbaka för att jobba gick jag en sväng på "stan". På grund av det usla vädret bestämde jag mig för att gå tillbaka till hotellet igen. Patrik jobbade till runt 16 och på kvällen käkade vi middag i anslutning till hotellet. Vi kollade på hockey (hemmamatch Luleå - Södertälje) på datorn, men det gick inget vidare för Luleås del och det påverkade också Patriks humör för resten av kvällen. På fredagen kring lunch åkte vi mot Umeå där vi först hade tänkt övernatta, men efter att ha inmundigat lunch och gått på stan en sväng bestämde vi oss att styra kosan hemåt. Vi ringde Måttsundarna och beställde middag. Pappa, som var ensam hemma eftersom mor åkt till Överkalix för att fixa frisyren, bjöd på god fisk till middag.



Frida har börjat använda sin hoppgunga. Det blir inte så mycket till hopp, men hon tycker det är så här roligt i alla fall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att läsa din blogg. Du skriver så flytande och lättläst så det är nästan så man hör din röst. Kan man spara detta? Jag tror Frida skulle tycka om att läsa detta om 20 år! Vi mor och jag kommer att följa din blogg. Ha det bra Ylva och ni andra på Kaptensvägen. PS det gick åt fanders för Luleå hockey igen. DS