måndag 21 juli 2008

Marknad och långväga besök

Veckan som varit. Hmmm..... Hur ska man komma ihåg? Fint väder har det i alla fall varit till och från. Vi har varit hos Gunvor och Niilo på middag och bastu (de har en härlig vedeldad bastu i huset!). Frida somnade vid 20.00 i sin barnvagn som vi hade dragit in i deras hall. Hon sov fortfarande när vi kring midnatt rullade hemåt. Hon fortsatte också sova när jag bar upp henne i sängen. Vilken underbar unge hon är! Vi har också haft besök från USA (närmare bestämt Los Angeles). Min kompis Åsa från Stockholm var uppe med sin nya pojkvän Walter och vi tog oss en rätt blöt (spontan-) fest här hemma hos oss. Ebba och Alma tyckte att Walter var spännande. Dels för att han kom från ett annat land och talade ett annat språk, dels för att han är mörkhyad och har häftigt hår. Alma fick en "tatuering" med Walters namn på sin arm som hon fortfarande har kvar tack vare att hon själv fyllt i den.

På fredagen drog jag med mig Gunvor och Niilo på Olle Nymans (gratis-) konsert i Teaterrestaurangen! Patrik kunde tyvärr inte vara med eftersom han spelade rollspel med grabbarna (dålig prioritering...). Konserten var bra så när som på ljudet som var rätt kasst. Lokalen som sådan hjälpte ju inte direkt heller till med någon vidare akustik.

På lördag packade vi in grejerna i husvagnen vi lånat av Patriks föräldrar och åkte upp till Överkalix och den årliga sommarmarknaden. Patrik muttrade mest hela resan upp och även när vi väl var framme. Han gillar verkligen inte husvagnslivet (jag tycker ändå att man borde kunna stå ut bara för en natt). Vi gick på marknaden, träffade folk, åkte karuseller (barnen i alla fall) och åt middag (och drack!) med släktingarna.

Idag, måndag har jag och flickorna varit till Åsas föräldrar på Björkskatan och Ebba och Alma har blivit klippta (Åsa är frisör!). Walter har lärt Alma någon låt på piano. Frida har tyvärr blivit sjuk, har kring 38 graders feber och snuva. I skrivande stund hör jag att hon har vaknat till på övervåningen och det gör hon i princip aldrig annars. Men hon känner väl att hon inte är riktigt kry. Hon har börjat "prata" rätt mycket nu. Hon säger både "mamma" och "pappa" och vi tror faktiskt att hon är medveten om betydelsen också. Kul!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig jag också. Patrik ska jobba imorgon (han vill inte slösa semesterdagar när det är skitväder). Men senare i veckan såg det ut att bli kanonväder och då ska vi ut med båten!!!! Bilder lägger jag ut i mitt nästa inlägg! Kram på er!

Inga kommentarer: