onsdag 20 januari 2010

Mot ljusare tider

Dags att börja se ljust på tillvaron! Nu är det märkbart ljusare på morgonen och solen klamrar sig fast rätt länge på eftermiddagen också. Äntligen! Kolla länk om solens upp- och nedgång här:http://www.dinstartsida.se/solen.asp. Man fattar inte hur man står ut att bo här mitt i vintern. Men då har jag varit en flitig besökare på sista-minuten-sidor på internet. Hittade en superbillig resa för oss fem till Hurghada i Egypten, men vi bromsade vid själva tanken bara. Det gick ju trots att rätt mycket pengar i jul. Suck.....

Mona har repat sig bra. Sist jag skrev hade hon precis fått åka till Umeå. Där genomgick hon en kranskärlsröntgen där de kunde se en 90%-ig förträngning i kranskärlen. Förträngningen beror inte på att de naturligt har "slaggat" igen som de gör på så många, utan det hade med ärrbildning att göra sedan den senaste operationen i våras. Men efter en sk ballongsprängning var hon fit for fight igen! Hon är hemma nu och mår bra!

I helgen som var hade vi middagsgäster; Maritha och Kenneth (Maritha = min fd studiekamrat) och Stefan och Marianne (Stefan = Patriks kompis). Mycket trevligt. Jag gjorde en favorit i repris när det gäller nyårsmiddagen och efterrätten blev en favorit i repris från julafton :) Beprövade recept är icket att förringa :)

Igår var jag så trött att jag somnade när jag sövde Frida. Jag har alltså sovit omkring 10-11 timmar i natt och har kännt mig pigg idag på jobbet. Jag tog en springrunda på lunchen och duschade och bastade på jobbet. Härligt! Fick vårkänslor när solen lyste (och nästan värmde) i ansiktet. Mycket folk med eller utan hundar var också ute och spatserade på is och på land. Vi går helt enkelt mot ljusare tider!

Inga kommentarer: