tisdag 5 januari 2010

Så var glada julen slut, slut, slut...

Tänkt - i 2 veckor har jag varit ledig i samband med jul och nyår! Härligt och svisch.....så fort gick det! På torsdag börjar kneget igen, men då är det ju snart helg igen :) Julen har faktiskt varit rätt lugn och skön den här gången. Anledningen till detta tror jag är att jag började med klapparna i tid. Känns som att jag har haft koll hela tiden och har inte behövt göra några sista-minuten-impuls-köp. Ebba och Alma får, som alla skilsmässobarn, dubbelt så många klappar som andra barn. De firade julen med Kenny, men på juldagen hade vi lilla julafton hos oss och då fick de bl a varsin dator. Julafton firades hos mor och far i Måttsund och juldagen förbarmade vi oss över alla rester från julbordet hemma hos oss. Det var jättemysigt.
[Helgen innan jul var jag och Patrik till Haparanda och sov över på Cape East. Ikea, julbord och en massa mys.........innan Patrik fick magsjuka....ja, jag behöver väl inte berätta mer!]
[Pappa och Frida klär granen]
[Vi var och kollade in tomten i Stadsparken]
[Mamma och Frida bakar pepparkakor]
[Familjen Störd]
[Tomten kom och hälsade på oss genom luckan från vinden i Ebba och Almas rum]

[Spänd väntan på tomten!]

[Titta - det där är ju jag! Farmor och farfars julklapp!]
[Vår årliga mellandagshockey]
Vi har fullständigt vänt på dygnet här hemma. Till och med Frida sover till 10-11 på morgonen och det innebär ju att hon också är uppe till 23-24 på natten :). Vädret har ju bestått av mest snöande och rätt så kallt, men några dagar har vi i alla fall kunnat vara ute och åka pulka. Annars har vi mest varit hemma och tagit det lugnt. Nyårsaftonen var vi hos oss. Det var vi (inkl Ebba och Alma), Gunsan, Niilo, Mats, Julia och William, Jan och Mia som firade det nya året tillsammans. Vi åt och drack helt fantastiskt och spelade Band Hero. Jag kastade mig över trummorna och fick en blåsa på fingret av att krampaktigt hållt i trumpinnen! Men kul var det! Frida var förstås vaken till efter tolvslaget! På Tolvslaget på Skansen sjöng Peter Mattei! Vi gick över en sväng till grannarna (=hans föräldrar) kring tolv och Margit kom och mötte oss med tårar i ögonen, rörd över att ha fått se sonen i det sammanhanget!
[Gott nytt år!]
[Hela bandet rockar fett!]
[Vår nattuggla....eller drake!]

Ikväll, trettondagsafton, är det jag och brudarna hemma. Patrik är och spelar rollspel med grabbarna. Ebba och Alma ägnar sig mest åt sina nya datorer och jag har just fått Frida att sova.

Inga kommentarer: