söndag 10 januari 2010

Soppatorsk

Idag är det söndag. Temperaturen steg drastiskt igår och idag har det bara varit kring -1 grader. Vilka kontraster!

Igår, lördag, var jag, Patrik och Frida på hockey (LHF-Frölunda = 4-3!!) och sedan åkte vi till Jan och Mia och åt fantastiskt god middag - lammgryta. Vi passade också på att fotografera oss i Jans fina fotostudio. Han är riktigt duktig på att fota och har numera alla prylar som behövs för att kunna ta riktigt bra studiofoton. Frida somnade till slut på golvet hemma hos dem. Det var nog en pärs för henne att vara på hockeyn. Hon är nämligen rädd för Luleås symbol eller maskot, björnen, som alltid är med i själva introt. Hon grät hejdlöst och skakade i hela kroppen. Nu får det nog dröja innan vi går på hockey med henne igen.
Idag är vädret som sagt väldigt milt och jag och Frida bestämde oss för att åka till mor och far i Måttsund för att åka lite pulka, klippa pappa och ge mamma akupunktur. Patrik skulle vi skjutsa till en kompis. Men när vi precis var på väg ringer Patriks pappa och berättar att Mona blivit dålig och hon var inlagd på Sunderby sjukhus i väntan på vidare helikoptertransport till Umeå. Here we go again. Vi hann åka och hälsa på en kortis och se medan de gjorde henne i ordning för färden och även se när helikoptern lyfte. Hon har besvärliga bröstsmärtor som kan ha något att göra med den omfattande operationen hon genomgick i våras. Stenne är på väg ner till Umeå med bil. Till råga på allt - på vägen från sjukhuset fick jag soppatorsk. Patrik och Stenne var i bilen framför så jag kunde tuta och blinka så att de stannade. De fick åka och hämta en dunk. Pinsamt. Ska inte hända igen....
Nu måste jag sluta för pappa ska se Tour de Ski på datorn (Frida har nämligen ockuperat deras TV). Jag lägger ut bilder från gårdagens fotosession!

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Fina kort!! Vilken lyx med fotograf i familjen! :) Det blir ju alltid så fina minnen.

Kram E.