torsdag 24 mars 2011

På resande fot

Jahapp, här har jag då inte varit så flitig. Får väl skylla på resande och magsjuka då om jag nu alls måste skylla på nåt. Jag, Frida och Frej följde med Patrik på tjänsteresa till Skellefteå. Tanken var att vi också skulle till Umeå men av bekvämlighetsskäl stannade jag och ungarna en natt till i Skellefteå och Patrik fick köra ner till stället han skulle vara på mellan Umeå och Ö-vik. Vi hade det riktigt lyxigt. Härligt att bo på hotell och käka hotellfrukost två morgonar på raken :) Det roliga var att brorsan också var där. Han brukar jobba någon dag per vecka i Skellefteå. Det som var extra roligt var att syrran även var där! Hon är tillsammans med en Skellefteåkille så det var hennes anledning att befinna sig i schtaaaan. Så vi gick helt sonika och lunchade tillsammans alla syskonen. Tror inte att det någonsin har hänt - och så hände det i Skellefteå. Tänk att vi var tvungna att åka ända dit för att få ihop en lunch ;)




[Frida och Frej rider häst på Scandic i Skellefteå]

[Så glad kille]

[Ganska lik sin morbror, eller vad sägs?]

[Syskon på vift]



Förra torsdagen fick Frida magsjuka. Det var en mindre kul tillställning. Hon var riktigt risig där det kom mojs från alla håll och hon hade även hög feber. Det tog ända till måndag/tisdag denna vecka innan vi räknade henne som frisk. Idag, en vecka senare, har hon fått gå på dagis igen. Som tur var fick ingen av oss andra sjukan. Ebba och Alma skonade vi genom att de fick stanna kvar en natt till hos Kenny och sedan fick de spendera helgen hos mormor och morfar. Där stannade de ända till tisdag morgon.


[Idag har vi varit på BVC. 7330 g och 66,5 cm . Fick dessutom två dumma sprutor :(]



Här råder nu slutspelsfeber. Luleå spelar semi mot Skellefteå. Ett riktigt derby med andra ord. Patrik åkte ner på jobb i Västerbotten och passade på att se första bortamatchen som Luleå vann i sudden death. Idag är det hemmamatch och precis nu avgjorde Luleå återigen i sudden! Snart väntas en lycklig Patrik hem.
Jag har ett litet fint klipp på när Frej hoppar i hoppgungan. Tyvärr höll jag ju kameran åt fel håll och jag håller som bäst på att försöka hitta nåt program som vill vända bilden rätt. Kanske kommer i ett senare inlägg :)

Inga kommentarer: