söndag 6 mars 2011

Vår i luften

Förra helgen kom våren! Det firade vi med att göra våfflor och sitta ute på baksidan och mysa. Den här veckan har varit fullspäckad av aktiviteter tycker jag. Måndagen bjöd också på fint väder och jag gjorde eld i Patriks fina 40-årspresent - eldkorgen! Jag grillade korv och bjöd också Patrik som kom hem från jobbet och en byggkille som var här för att hjälpa oss att kolla varför vi har haft inläckage av vatten i tjejernas rum. Det var rätt enkelt åtgärdat och beror på den kyliga och snörika vintern som varit där det bildats rimfrost och/eller tryckts in snö kring skorstensplåten. Alma åkte till mormor och morfar för att fira sportlov där och på tisdag följde Ebba med en kompis till Kåbdalis för att åka skidor. På onsdag skjutsade jag ut Ebba och Frida till mor och far i Måttsund och jag klippte pappa. Därefter bråttom tillbaka till stan och träff med Patrik. Vi var bjudna på en företagspresentation med efterföljande basketmatch - de framgångsrika Luleå Basket damerna! Frej såg hela matchen! På onsdag var det tänkt att Frida skulle komma hem igen, men de behöll henne en natt till. Jag var till stan och klippte mig och därefter gick jag, Patrik och Frej till Allstar där vi käkade och kollade in Luleå Hockeys bortamatch. Frej tyckte det var tråkigt, han blev trött och tyckte nog det var lite stojigt så vi åkte hem innan matchen var klar. I torsdags var det fint väder men dock väldigt blåsigt. Jag trotsade blåsten och gick ändå ut och gjorde upp eld i eldkorgen. Syster-Siv kom förbi och vi grillade korv och såg därefter damernas stafett där "vi" tog silver! Mitt under tv-sändningen vände sig Frej från rygg till mage och tillbaka till rygg igen! Duktig ponke! I fredags städades det mest hela dagen och lördagen ägnades åt friluftsliv ute i blåsten och sedan hockey (se separat inlägg)




[Våffelkalas]


[Frej och pappa provar Mattias skoter]


[Lika som bär?]


[Herren på täppan]


[Eldkorgen med grillfunktion]


[Mor och far kom förbi och hämtade Alma]


[Frej har gjort premiär i sin gåstol!]

[Frida ville så klart också prova!]

[Lika som bär nr 2?]


Inga kommentarer: