lördag 25 oktober 2008

På tjänsteresa till Torneträsk

Då har jag varit iväg på min första (men inte sista) tjänsteresa. Min EGEN tjänsteresa, inte när jag följer med Patrik på sina. Målet var Torneträsk, ca 6 mil norr om Kiruna. Jag och "min" projektledare samt två entreprenörer åkte tåg på ondag eftermiddag och kom fram till Kiruna på kvällen. Vi bodde på Scandic Ferrum och började jobba klockan 7.30 dagen därpå. I Torneträsk fick jag vara med på en slutbesiktning av bangården där som har byggts om under en längre tid. Det var spännande och lärorikt. Det är också otroligt vacker natur där och en vidunderlig utsikt över fjällen! Vi blev klara tidigare än planerat och kunde därmed ta ett tidigare tåg hem. Det kändes oerhört skönt att komma hem 18.15 istället för 22.20.....Jag tog taxin direkt hem till Patriks föräldrar där de andra var och vi blev bjudna på middag. Skönt att slippa fundera på det när jag kom hem!

Nu är det äntligen helg. Igår var vi och åt hos mamma och pappa. Vi lämnade kvar Frida där som sov över till idag. Jag följde med Patrik och såg på deras innebandymatch och sedan åkte vi hem och sov. Det var skönt att sova en hel natt utan att väckas av att Frida gnyr och tappat tutten! Idag har Patrik varit på körövning och jag åkte ut till Måttsund där jag begav mig ut på en springrunda medan Frida sov middag. Sedan åkte Patrik till Johan för att kolla hockey och jag och Frida myste på hemma. Nu väntar jag på att Patrik ska komma hem för jag har lagat tacos som vi ska mumsa i oss. Frida har förhoppningsvis somnat på övervåningen (hon är då i alla fall tyst!). Luleå Hockey leder i skrivande stund mot Brynäs med 4-2 och det är bara ca 5 minuter kvar. Hoppas det går vägen - då har jag en glad Patrik att vänta hem!

Inga kommentarer: