torsdag 24 februari 2011

Seminarium och snögrottor

Det har som känt varit mycket kallt en lång period nu. Igår när jag kollade yr.no så såg det ut att bli betydligt mildare redan i helgen. Det är ganska märkligt hur det kan gå från -25 till -3 på bara några dagar! Idag trotsade vi vädret och gick ut en stund. Det visade bara -17 på termometern men blåsten gjorde att det kändes betydligt kallare än så. Jag byggde en fin snögrotta åt Frida och hon grejade på och åkte lite kana på rumpan.

Igår var jag på signaltekniskt seminarium hela dagen ute på Örnvik. Det var intressant och trevligt att träffa kollegor och andra som man bara pratat med via telefon och mail tidigare. Jag hade Frej med och det gick mycket bra. Frida var utleasad till mormor och morfar, där hon också sovit över natten. Jag åkte sedan dit och hämtade hem henne igen.


[Frej kan sitta i matstolen nu med lite uppallning. Så här glad blir han då!]


[Signaltekniskt seminarium. Sören pratar om Haparandabanan]


[Ulf håller hov...]


[...och så här spännande tyckte Frej att det var....gääääsp]

[Snögrottan!]

[Hälsning till Teneriffa!]

2 kommentarer:

Pappan sa...

Så vackra barn jag har !!!!
Och sambo förstås :-)
puss

Ylva sa...

med två så snygga föräldrar är det ju inte konstigt att resultatet blir så bra ;)