fredag 16 maj 2008

Brrrr.....

Det är inte någon som helst värme i luften. Jag har gjort mina tappra försök att vara ute och röja i trädgårdet, ömsom i snö, ömsom i halvstorm. Var tog de härligt varma vårdagarna vägen? Jag har påbörjat uppbyggnaden av ett stenparti med perenner som ska vara vid friggebodan. Jag tror det kommer att bli jättefint!


Dags för omplantering

Frida tycker det är roligt att få vara ute
Middag hos svärföräldrarna i deras fina inglasade altan

Patrik har varit iväg på tjänsteresa tisdag-onsdag. Jag och Frida sov då över hos mamma och pappa (det är inte så att jag är mörkrädd eller något :)). Det är så mysigt ute i Måttsund. De har ett rikt fågelliv där och brorsan har fotodokumenterat alla olika arter som förekommer. Besöken har varierat - allt från snösparvar och pärlugglor till skarv som fångar fiskar till måsarnas stora förtjusning.


Hur söt kan man vara egentligen?

Igår var vi och gratulerade Patriks farmor som fyllde 87 år! Det var ett stort kalas med stora delar av släkten, men det är ju inte så konstigt när det finns fyra generationer! När vi kom hem började vi röja bland vinterkläderna. För att få in dem i förrådet behövdes det rensas ut i den änden (det brukar ofta bli såna följdeffekter). Men nu kan vi förnöjt konstatera att det har rensats i röran (jag hade huuuur mycket skor och jackor som helst där ute som jag inte använder). Det känns skönt. Och Röda korset får sig ett rejält bidrag.

Idag har stortjejerna kommit till oss. Det är mysigt att ha dem här även om Ebba mest har varit sur för att de inte får köpa kaniner. Hon har legat uppe och surat på sitt rum och ville inte ens komma ner och äta. Det är väl något förpubertalt beteende kan jag tro. Kattis och Jocke (Patriks kusin) har varit här och vi har ätit sushi. Jag hade gjort en laxpaj också eftersom Jocke inte är så förtjust i sushi. Alma är en hejare på sushi - hon klämde säkert 5 stycken. Till efterrätten drack hon kaffe. Vad månde bliva? :)

Inga kommentarer: