torsdag 1 maj 2008

Sommar, sommar, sommar :)

I tisdags var jag och Alma och lyssnade på Ebbas stråkkonsert med Stråkstallet (Ebba spelar fiol). Det var riktigt bra. Kammarorkestern, som består av lite äldre ungdomar och en del vuxna, framförde också en del verk. Det var så bra att jag blev alldeles varm i magen och åkte hem med ett leende på läpparna! I går var det valborgsmässoafton och jag och Frida gick på "Hela skolan sjunger" på Öhemsskolan. Ebba kom dit efter att hon slutat sin skola. Det var en mycket bra show där Almas klass sjöng "Line of fire" med The Poodles och E-type (Micke rockade fett på elgitarren!). Riktigt rockigt och bra! Solen sken från en klarblå himmel och man kunde inte annat än att få sommarkänslor! Patrik var och hjälpte sin mor som var sjuk och efter det promenerade vi tillsammans hem och grejade på lite på baksidan. Ebba och Alma som hade varit och bytt i sina marsvins bur, hos sin pappa som är bortrest, kom sedan hem och hjälpte till. Därefter gick vi till Gunvor och Nilo och åt en mycket god middag. Sedan promenerade vi till majbrasan på Hägnan. Jag blev mycket besviken på arrangemanget där. Vi kom 10-15 minuter efter att de hade tänt brasan och då var nästan allt slut. Folk åkte hem, första maj talet hade hållits, kören hade rivit av ett par låtar. Trist. Tacka vet jag Uppsala på sista april! Efter lite korvgrillning gick vi hem till oss och åt efterrätt. Frida fick krypa till kojs och senare också de andra flickorna.

Jag och Ebba gick upp tidigt imorse för att förbereda oss inför avfärden till Kalix och Team Sportia Cup i fotboll. Ebbas lag spelade tre matcher; de vann en, förlorade en, och spelade en oavgjord, vilket placerade dem som 2:a! Solen sken och jag blev lite röd om kinderna! Frida stannade hemma med Patrik. Det gick visst väldigt bra trots att mamma inte var hemma (man vill ju gärna tro att man är oumbärlig!). När vi kom hem hade Alma och Patrik (och Frida!) skurat av altanen, tvättat bilen och var i full färd med att montera ihop cykelkärran som vi fått av Patriks föräldrar. Jag trotsade min trötthet och stack iväg och sprang ca 30 minuter! Skönt! Sen dusch och grillning. Jag och tjejerna lekte diverse ordlekar (en del mer tveksamma hitta-på-lekar av Alma som gjorde att jag och Ebba höll på att skratta ihjäl oss), bland annat "Hänga gubbe". Nu börjar vi allmänt känna oss lite trötta och ska nog fundera på refrängen. Vi hoppas på fortsatt go'väder imorgon - snön smälter ju i raketfart i det här vädret!

Inga kommentarer: