onsdag 7 maj 2008

Länge sedan....

Nu har det gått nästan en vecka sedan jag skrev och det börjar bli svårt att komma ihåg vad man gjort. Patrik har i alla fall färdigställt altanen, nu är den inoljad och fin. Tyärr drog värsta regnovädret in precis då han var klar, men det verkar ha klarat sig ändå. Jag har planterat om lite tomatplantor.

I lördags var det kanonväder, och vad gjorde jag då? Jo, jag spenderade hela dagen inne i Arcushallen på loppis. Inte så smart kanske. Jag fyndade dock en hel del tyger. Nu är det dags att börja sy också.

I måndags blåste det som bara den. Jag åkte in till stan en sväng där jag bland annat var och hälsade på mina före detta arbetskompisar. Igår, tisdag, drog vi på tjänsteresa igen. Befinner mig i skrivande stund på Hotell Toppen i Storuman. Jag har gått lite på stan här. De hade en Röda korset butik, men med den otur jag har var den förstås stängd; har öppet torsdag och fredag. Typiskt. Vi åker hemåt idag så det blev en kortare resa det här. Nu ska jag ta och ge Frida lite lunch och sedan går vi nog ut en sväng och får oss lite frisk luft!

Inga kommentarer: