måndag 18 oktober 2010

Dagen B

Detta är dagen B som i Beräknad förlossning eller Bäbis. Så här länge har jag aldrig burit ett barn. För mig känns det redan som att jag har gått över tiden en vecka. Jag har varit så säker på att den skulle komma senast förra helgen. Men tji fick jag! Imorgon har jag tid hos barnmorskan. Jag skrattade när vi bestämde tid sist för jag var så övertygad om att den tiden skulle minsann inte behövas. Allt detta tyder ju på att det måste vara en liten pojke som har sin boning i min mage.....eller? Dessutom en livlig liten en som knappt låter mig somna om kvällarna eftersom "han" bestämt sig för att ha rave-party just då!

Patrik lämnar Frida på dagis på morgonen (thank God, så att jag får sova en liten stund till). Jag har sovit till 8.15 idag. Fast inte så många timmar sammanhängande kanske. Jag vänder och vrider mig, pustar och stånkar, går upp och pinkar..... I alla fall så var Fridas ena handske hemma idag och den andra på dagis så jag gjorde en insats och promenerade dit med handsken (jo här ska promeneras - tyngdlagen ska få göra sitt!). Sen tog jag ett extra ärevarv runt kyrkan. Det är fantastiskt skönt väder idag och jag tyckte att jag hade gjort mig förtjänt av lite frisk luft. Men jisses så jobbigt! Jag som är van att framföra min kropp springandes, åkandes skidor med mera, tycker att det känns fruktansvärt jobbigt (psykiskt inte minst) att knappt ta sig runt denna korta promenad utan att måsta stanna några gånger och pusta! Nä, nu får den lilla parasiten ta och komma ut. Jag vill komma i form igen! Kanske inte springa det första jag gör....men till våren! Då!
Jag har laddat hem ett gratis bildredigeringsprogram (Photoscape) som verkar rätt bra det lilla jag provat. Det är skoj att redigera bilderna lite så att det blir snyggare här i bloggen. Här kommer smakprov:
[vinter i trädgården]
[purjon kan man ha ganska länge i backen, men nu har vi tagit upp den!]
[även en naken näverhägg är vacker med solen i bakgrunden!]
[Bullar så långt ögat kan nå. Nåt måste man ju sysselsätta sig med om dagarna!]

Inga kommentarer: