tisdag 12 oktober 2010

Kallt....men varmt under täcket!

Brrrrr......minusgrader i natt och lätt snöfall....Nu börjas det! Men just nu är det strålande vackert höstväder fast det verkar blåsa infernaliskt! Nu tycker jag det börjar kännas onödigt att gå här hemma och dra omkring och nalla av föräldrapenningen. Jag hade ju så starkt räknat med att bäbben skulle komma förra veckan. Nåja, det är väl bara att snällt vänta. Det är ju i alla fall skönt att få möjlighet att lyssna till kroppen och vila när den tycker att det är dags för det.

Riktigt så här illa som bilden ovan visar är det dock inte ännu. Bilden är tagen i mars och jag tror vi hade rekord mycket snö!

Jag håller på att läsa en så bra bok så jag tillbringar gärna lång tid i ryggläge med den i handen (jo, jag är en sträckläsare!). Sen skyndar jag mig att läsa den för att jag skulle vilja hinna se den på bio innan bäbben kommer. Boken (och filmen) heter "Eat, pray, love" eller som den inte helt ordagrannt översatta svenska titeln: "Lyckan, kärleken och meningen med livet". Helt fantastiskt underbar bok! Läs den!

Idag har det inte blivit många knop. Ska snart ta mig an diskberget (dvs tömma diskmaskinen och fylla den igen så den nästan är full....suck, två diskmaskiner vore nåt!). Sen ska jag hänga och vika tvätt. Därefter hämtar jag den lilla summan.

Håll tillgodo med lite blandade bilder här så länge. Inläggen blir kanske lite mer strukturerade med tiden. I juli gick kameran sönder så då fick mobilkameran rycka in.





[Alma och jag var till Stockholm och förlustade oss]


[Mormor och morfars nya gullegris Evita!]


[Sommaren kom tidigt - redan i början av maj kunde vi sitta ute på altanen och äta]


[Skolavslutning. Ebba går ut åk 6]


[Skolavslutningen i kyrkan. Alma och Frida busar. Alma går ut åk 4]


[Midsommaraftonlunch på Hägnan. Frida med sin bästis]


[Midsommarafton i Måttsund!]

[Huset målades om]


[På gång!]


[Malva, eternell och luktärt...mmmmm]

[Sommarens fluga! Självgående gräsklipparen Robomow]

[Vill ha!]

[Två sanna GIF:are under Luleåspelen]

[Sommarens enda båtutflykt...där jag var med iaf]

[Härliga Kalajoki, Finland, dit vi fick följa med våra goda vänner]

[Medeltidsdagarna på Hägnan]
[Jag följde med Ebba och F97 till Vasa på fotbollscup]
[Frida hejar på Luleå Hockey så klart!]

[Mamma och Frida har plockat svamp och har tagit fikapaus]

[Nyskördat och lagt i ljuset för mognad]

[Mangold i alla dess skepnader. En verkligen vacker grönsak!]
[Skötbord och spjälsäng - check!]

[Vi var och vilade upp oss på Cape East Spa i Haparanda]

Inga kommentarer: