onsdag 26 mars 2008

Fynd på Myrorna

Igår åkte vi till Måttsund på våffelkalas. Stortjejerna stannade och sov över där. Idag har de varit och åkt slalom med morfar. När jag ringde idag var de inte så sugna på att komma hem. De har visst roligt där - leker veterinärer och Let's dance. De stannar kvar där till imorgon då morfar skjutsar hem dem. Vi får se vad vi hittar på då. Kanske går vi en sväng till Hägnan.

På morgonen var vi på bildvisning på Ateljé Linslusen. Vi var där och tog jättefina bilder på gravidmagen och sedan på Frida när hon var ca 3 månader. Det var riktigt svårt att välja ut bilder eftersom de alla var så fina. Sedan åkte jag och Siw och botaniserade på Myrorna! Där kan man verkligen fynda. Jag var mest ute efter tyger för att sy barnkläder. Jag hittade en del bra grejer, bl a en hel påse med dragkedjor, lite kantband och några riktigt fina tyger. Nu ska det sys!

Patrik har varit hemma idag för att plugga inför en tenta han har på fredag. Det han läser gör att han kan bli kvalitetsansvarig vid byggen och liknande. Mycket bra kunskaper. Han verkar tycka det är lite jobbigt att sitta still och plugga och försöker hitta på annat roligare emellanåt. Jag vet precis hur det är. Det var till och med roligare att skura toaletten än att plugga ibland minns jag.

Inga kommentarer: