fredag 21 mars 2008

Hela skolan sjunger

Igår, skärtorsdag, var det "Hela skolan sjunger" på Öhemsskolan. En stor del av Almas närmsta släkt slöt upp. Farmor, farfar, mormor, morfar, pappa Kenny, Ebba, jag, Patrik och Frida var där. Efter det åkte vi hem och jag lagade våfflor till Siw och Anna Nilsson som var och hälsade på oss i Kyrkbyn (jag undrade om det var svårt att hitta, de kanske var tvungna att använda GPS....med tanke på att Siw inte är här så ofta ;)). För Patrik var denna dag bättre än självaste julafton - han har nämligen hämtat sin nya värsting-dator! Resterande del av dagen gick åt att installera och greja på med datorn. Vi tog paus och åkte och fikade hos Suovi som fyllde 28 år i onsdags. Sedan åkte grabbarna till Rickard Garvare för att spela rollspel. Jag och Fridis åkte hem och jag kickade igång Internet på datorn. Funderar nästan på om jag inte skulle ta och ha blivit nätverkstekniker istället! När Patrik kom hem från rollspelet började han spela World in conflict på nätet. Jag surfade på den bärbara (vilka IT-nördar vi har blivit). Klockan hann bli 01.30 innan jag slutligen kom mig i säng.

Alma och hela skolan sjunger!
Patrik krigar

Idag är det låååååångfredag. Jag har fixat till mikrofonljudet till den nya datorn. Eftersom jag har bättre tålamod när det gäller datorer blir det jag som får fixa sånt. Patrik blir bara arg och frustrerad när det inte fungerar som det ska på en gång. Sedan började Patrik spela med Rickard och Håkan och jag tog fram min kreativa sida och min alldeles nya symaskin och sydde en haklapp! Jajjamensan, det gjorde jag! Det blev ju över tyg av vaxdukskaraktär från den tyginkädda isoleringsplattan vi satte i sovrumsfönstret. Av det samt lite kantband fixade jag ihop en haklapp med ficka till Frida. Om jag får säga det själv så blev det riktigt bra. Det är så roligt att ha en egen symaskin nu - jag fick den i julklapp av mor och far, men har inte använt den förrän nu. Nästa projekt tror jag ska bli ett klädesplagg till gumman. Nu väntar jag på att Frida ska vakna och då får Patrik sluta spela för vi ska på påskmiddag hos Mona och Stenne. Glad påsk på er allesamman! Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag testar om det går att skriva kommentar