söndag 30 mars 2008

Febrigt

Nu så är påsklovet slut. I torsdags, tror jag det var, spelade Patrik och Svarta braxarna slutspelsfinal i Korpens mixserie. De vann och är numera bästa innebandy-mixlaget i Luleå! Det var ju himla kul! I fredags var jag och tjejerna på Hägnan där de hade diverse aktiviteter för påsklovsfirare. Bland annat bakade de bröd i Peri-Hanscha och hoppade i höet i höladan. Patrik kom dit efter att han hade varit och tentat. Det hade tydligen gått bra så förhoppningsvis har vi en certifierad kvalitetsansvarig i familjen nu. Patrik busade och härjade med flickorna och sedan gick vi hem.



Bus på Hägnan

I lördags var vi och åkte slalom, eller Alma, Ebba och Patrik åkte. Jag tittade bara på. Frida sov i vagnen hela tiden. Det blåste som attans och var inte alls lika skönt som på fredagen. På kvällen grillade vi och bjöd över Mona och Stenne. Mona hade bakat en jättegod äppelkaka som vi åt till efterrätt.



Tjejerna i slalomutrustning - Patrik, jag och Frida utanför huset - Farmor matar Frida

Idag, söndag, har vår lilla gumma blivit sjuk igen. Hon har feber men inga andra symptom. Senast jag kollade hade hon 38,6 grader. Hon känns jättevarm och har inte haft så mycket ork idag. Det har mest blivit att sova. Jag gav henne alvedon innan hon somnade för kvällen så jag hoppas hon får sova några timmar i sträck nu.



Ett litet sockertroll!

För övrigt har jag nu sytt en liten klänning till Frida av ett av tygerna jag köpte på Myrorna. Här kommer en bild:

3 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ det är FARMOR

Det är så roligt att gå in och läsa vad som händer med mina flickor och sonen. Får gratulera till segern och tentan. Klänningen var jättefin. Du kan öppna en egen butik med egen design till barn. Frida är så ssööööttt på bilden. Farmor ler när jag ser på henne. Hoppas nu bara att hon blir frisk./FARMOR o FARFAR

Anonym sa...

Vilken fin klänning!! Du är ju jätteduktig. Finns liknande på Tradera, kolla vad de går för. Du kan säkert tjäna bra på att lägga ut dem där! :)

Anonym sa...

Imponerande med så snygga slalomtjejer! Vi kanske måste synas i pisten med alla barn! ( turas om att åka slalom med de stora och åka vagn med de små)...

Kram från Emma