onsdag 19 mars 2008

Morsor på stan

Igår, tisdag, var jag på stan. Först åt jag lunch med Nicklas på Baan Thai (mums!). Sen hälsade jag på mina fd arbetskamrater på FDT. Det var så kul att träffa dem igen och de gjorde allt de kunde för att försöka värva tillbaka mig :). Efter det gick jag och Patrik på stan en sväng och fikade på Mat och Prat. Vi köpte en matstol som man kan fästa i bordet till Frida och insynsskydd till tvättstugan samt en blomma (ärtor på tråd) till entrén.

Idag var det strålande väder så jag begav mig ut på en promenad. Jag mötte upp med Emma och vi promenerade en sväng innan hon skulle hämta Axel på skolan. På vägen hem gick jag förbi Ebba på skolan. De åker skidor just nu på skolan och imorgon är det avslutning och prisutdelning. De har ett skidspår utanför skolan som är 900 meter långt och om man har åkt 30 varv får man en lott. Ebba hade bara 2 varv kvar så hade hon åkt 60 varv och får därmed 2 lotter. Jag vet inte riktigt vad de kan vinna men sporrad verkar hon då vara! Himla unge - det är ju 5,4 mil! Därefter gick jag hem och började med projekten där. Putsning av fönster i kök samt byte av gardiner. Ursnyggt blev det! Sen påskpyntade jag också lite. Patrik har varit på Återvinningen idag och fyndat. Han kom hem med ett datorbord som vi provisoriskt ska ha vid trappen (han får sin nya dator imorgon troligtvis och då måste den ju upp!). Sen fyndade han även ett litet kök till Frida samt en tv-bänk som vi har satt i Almas rum.

Frida fick ett fullt mål med gröt ikväll. Vi får se om det gör susen....hon kanske sover några fler timmar med mätt mage! Sedan badade hon och Patrik och det tyckte hon var riktigt kul. Hon plaskar med händerna som besatt.



Inga kommentarer: