söndag 16 mars 2008

Schlageryra

Heja Luleå Hockey!

Nu så var vi hemma igen. Vi "beställde" mat i Måttsund på vägen hem och stannade även kvar där för att se på "Så ska det låta" och "Let's dance". Jag har ju också gått och blivit förkyld och även om jag inte har någon feber så har jag kännt mig väldigt risig. Lördagen ägnade jag mest åt vila i horisontellt läge. På kvällen lagade jag lax som vi mumsade i oss innan melodifestivalen började. Charlotte Perelli vann och vi var överens om att det var rätt låt, nu återstår bara att se om den står sig i Serbien i maj.

Idag, söndag, pysslar vi mest på här hemma. Patrik håller på att fixa till med sladden från den stora tyg- och frigolittavlan som hänger vid trappan. Den ska döljas så att den inte syns så väl. Jag tvättar, diskar och grejar på. Vi ska sen åka och handla frön och jord så att vi (läs jag) kan börja plantera lite. Det ska i alla fall bli tomater, gurka och någon sorts blomma (Aster tror jag). Jag ska inte plantera lika mycket som jag gjorde i fjol och definitivt inte samma sorter. Man lär så länge man lever och vissa sorter var så svåra att driva upp att jag inte tänker ge mig på dessa igen.
Frida har idag börjat förstå hur man gör i hoppgungan och det tycker hon är mycket roligt!


La familia

1 kommentar:

Anna sa...

Hej tjejer!

Hoppas ni har det bra. Vore kul att ses snart igen. Agnes och Samuel måste ju få träffa lilla Frida och kankse stor tjejerna ( om de orkar med en 3,5 åring som älskar äldre tjejer.

här har vi lite feber om varandra... nu är det Samuel som har nästan 40 grader.
Kram Anna