måndag 3 mars 2008

Ledighetskommittén

Tjejerna har nu avverkat sitt sportlov men har även ledigt idag, måndag och imorgon. Detta eftersom lärarna har studiedagar. Vi har inte åkt mer slalom men däremot har tjejerna varit på badhuset idag. Pappa ska fixa så att jag kan lägga in en videosekvens när tjejerna åker slalom. De är så duktiga! I fredags skulle vi gå till Hägnan, men pga vissa omständigheter med bråkande barn så strejkade jag. Jag gick in i garaget istället och fortsatte måla om Fridas matstol.

I lördags lagade jag trerättersmiddag här hemma på restaurang "Kyrkbyns kök och trädgårdar" och vi snofsade upp oss värre och hade till och med kypare (Patrik som bytte roll från restaurangägare till kypare till barnens stora förtjusning!). Till förrätt åt vi jordärtskockssoppa, till varmrätt lax och pressad potatis och till efterrätt fruktsallad, chokladpudding och glass. Mums!

Igår var vi som vanligt på babysim och efter det drog jag och Frida till Anna, min fd klasskompis, på middag. Även Maritha var bjuden. Vi tre skrev c-uppsats ihop och har således umgåtts en hel del under studietiden. Det är kul att vi fortsätter att umgås för vi trivs så bra ihop (trots en ganska anmärkningsvärd åldersskillnad med ca 10 år mellan oss alla, Maritha äldst och Anna yngst). Anna visade bilder från skidskytte VM i Östersund. Hon jobbar som sjukgymnast åt skidskyttelandslaget och hade därför en hel del privata bilder från evanemanget. Kul!

Idag har Frida börjat greja på lite med sina fötter och hon blir mer och mer aktiv i sin gåstol. Hon skrattar ljudligt och tål mera bus än förut! Hon är så härlig!

Anna, Maritha och Frida

Inga kommentarer: