måndag 28 april 2008

Att montera ihop en möbel....

Detta med att montera ihop en möbel är ett mörker. Beskrivningar som inte stämmer, delar som fattas. Patrik fick under söndagen åka ännu en sväng till Jysk eftersom det saknades diverse delar. Pust. Nästa gång köper vi färdigmonterat. Vi tog paus i monterandet och åkte till badhuset med Frida. Hon tyckte det var jätteroligt och spännande att bada i det riktiga badhuset! Det var så mycket att se och så många intryck att bearbeta att hon var alldeles trött efteråt. Farmor var med och filmade och fotade. Jag lägger in lite bilder senare. De stora tjejerna var med kompisar på Leos lekland. På kvällen var jag och tjejerna på konsert i Nederluleå kyrka. Det var Nederluleå kyrkokör och ungdomskör samt Piteå stråkkvartett som framförde verk av Mozart. Det var ganska bra, men jag hade svårt att koncentrera mig med en 6-månaders baby i famnen som mest ville sprattla och prata HÖGT! Det slutade med att vi allihopa gick till brudkammaren där de hade leksaker och där Frida kunde prata och greja utan att vi störde. Patrik var inte med för han åkte till Kiruna på tjänsteresa. Han kommer hem på tisdag.

Idag, måndag, har vi inte gjort så många knop. Jag har tvättat och rengjort ugnen bland annat (kul va?). Jag hämtade tjejerna på skolan och därefter åkte vi till mamma och pappa i Måttsund. Där tillverkade Alma och morfar fågelholkar. Ebba sms:ade mest (hon har blivit en riktig mobil-nörd) och jag och Frida var inne med mormor. Vi blev bjudna på middag och det tackar vi alldeles särskilt för! Imorgon åker mor och far till Uppsala för att fira sista april! De åker dit för att de bodde där under och efter sin studietid och har således en hel del goda vänner där. Sedan är traditionen att fira sista april mycket mer rotad där nere. Jag och mina syskon är födda i Uppsala så för mig känns det lite som min barndomsstad, även om jag bara var cirka 2 år då vi flyttade därifrån. Men vi har varit där mycket efter det, bland annat för att fira sista april.

Nu har lugnet lägrat sig här hemma. Alla barn sover, stora som små. Jag sitter och lyssnar på min nya skiva som jag fått av Anki! Hon har varit så snäll och brännt mig Madonnas alldeles sprillans nya skiva "Hard Candy"! Go Madonna säger jag bara! Tänk att hon fyller 50 år i år - jag ska också se ut som henne när jag är 50 (ops! bäst att börja träna då....och kanske skaffa sig en personlig tränare). Spana in Madonna på http://www.madonna.com/. Häftig tant va?

Inga kommentarer: