onsdag 25 juni 2008

Gräsligt värre

Nästa stora projekt är igång. Projekt "anlägga ny gräsmatta". Vår gamla gräsmatta var så tuvig och ful. Idag kom det en traktor som skalade bort den gamla gräsmattan. Massorna kördes iväg till mamma och pappa som behövde jord för utfyllnad. Nu ska det dit bättre jord (sand kanske?) och efter ordentligt underarbete rullar vi ut färdigt gräs! I övrigt händer det väl inte så mycket här hemma. Vädret är uruselt fortfarande. Barnen är inne i en sova-över-period. Ikväll sover Alexander hos Alma. De tjattrar och har sig och jag tror aldrig de ska komma i ro. Men jag är trött och tänker då gå och lägga mig snart. Patrik är och spelar rollspel och kommer nog hem snart.

[Dessa ständiga projekt, men fint blir det!]
[Gräs och jord mellanlagrades på gatan utanför ett tag. Gissa om det är gäggamojja där nu]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är igenjordade och kan inte komma ut med bilen.När Rolf tippade all den fina matjorden kunde han inte köra så långt ut i diket och när han sedan skakade på hela lastbilen så kom jord över vägen. Nu har vi ett effektivt tjuvhinder. Nu ska jag gå ut och försöka få vägen farbar. Finns det en jordslunga? Hälsningar Far

Anonym sa...

Hej Ylva!
Tack för din kommentar på min blogg. Det är kul med kommentarer! Men så kom jag på att du kanske inte läser den. Så jag skriver lite här oxå! Ska bli bättre på att ge mig tillkänna när jag är inne och läser.
Ha det bra!
Elisabeth