söndag 29 juni 2008

Sommar?

Vågar man tro att sommaren är här på riktigt nu? Det har varit några soliga, sköna dagar. Vi har varit på Piteå Summer game som är den näst största fotbollsturneringen i Sverige (bara Gothia är större). Det är Ebba och hennes lag som har spelat och de slutade totalt på en femte plats av över 20 lag! Tjejerna är hos sin pappa nu så det är han som har fått ta de tidiga fotbollsmatcherna (kl 8.00 igår till exempel :)). Jag och Anna har också varit och hälsat på vår före detta klasskompis Sara i Piteå som fått barn för tre veckor sedan. En liten, jättesöt kille blev det. Han var lätt som en plätt om man jämför med Frida som nog väger kring 9 kg nu.

Idag har Frida varit hos farmor och farfar och jag och Patrik har passat på att få saker och ting gjort. Jag har påbörjat ogräsrensningen i trädgårdslandet. Höll på att få en smärre chock när jag tog bort fiberduken. Det var mer ogräs än det jag har planterat. Urk. Men nu har jag inte så mycket kvar. Man hoppas ju att det blir mindre för varje gång man är och bråkar med dessa ogräs. Jag har tagit en bild innan ogräsrensningen och ska ta en bild imorgon när jag är klar så kommer ni förstå vad jag menar. Patrik har varit och hämtat granstörar som vi ska ha humlen att klättra uppför och sen har han flyttat lite växtlighet. Han sa att nästa sommar ska han inte bära en sten och inte flytta en buske eller liknande. Vi har nämligen ägnat oss åt denna verksamhet i alldeles för stor utstäckning i sommar! Nu ikväll spelar Spanien och Tyskland EM-final i fotboll. Jag tappade intresset för turneringen när Sverige åkte ut så jag har passat på att sy en ny haklapp till Frida av tyg jag fått av Emma (tack Emma!). Det har varit ett förkläde, men har nu fått nytt liv i form av haklapp. Jag ska fixa en till Love också, jag lovar ;-)

[Alldeles ny haklapp!]

[Frida tycker att diskmaskinen är såååå spännande!]


[I bilen på väg från Piteå. Passar på att käka mellanmål.]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det bidde en haklapp :)
Love vill gärna leka med Frida på tisdag om ni kan?! Kram Emma

Anonym sa...

Spanien vann!!! Gissa om jag har en lycklig fd spansk familj här hemma../Emma