tisdag 3 juni 2008

Var tar tiden vägen?

Dagarna bara rusar iväg. Jag kan ärligt säga att jag inte hinner med. Sommaren är här med besked och barnen har snart sitt efterlängtade sommarlov.

I fredags var jag med mina före detta arbetskompisar på BBB (Färjan) och åt trerätters middag och partajade. Det var jättetrevligt men skönt att komma hem relativt tidigt. Patrik och hans pappa sjösatte båten, men fick dra upp den lika snabbt eftersom den läckte in. Nu måste den tätas innan den kan åka ner i vattnet igen. Detta satte stopp för våra planer för lördagen, nämligen att fira Patriks klasskamrat från universitetet, Håkan, som hade fyllt 50 år. Det fick bli "plan B" istället. Dagen började med kidnappning och sedan kom allihopa hit och vi gjorde iordning picknick i form av sill, potatis, rostbiff med mera och gick ned till Hägnan. Det var så supermysigt och vi hade verkligen vädergudarna på vår sida. Efter lite rundvandring och boccia-spel gick vi hem till oss och bastade. Sedan grillade vi och myste på vår baksida resten av kvällen. Vi spelade kubb och mitt och Patriks lag vann (det var tur vi var på samma lag....). Allt som allt var det en mycket lyckad kväll, och jag tror med bestämdhet att Håkan också var mycket nöjd med allt.


[Pärlan]

[Picknick på Hägnan]

[Frida njuter i solen]

På söndag fyllde Alma 9 år och vi åkte dit på morgonen för att gratulera henne. Hon var mycket nöjd med sina presenter, i synnerhet mobiltelefonen hon fick av farmor och farfar! Frida lärde sig att vinka med handen och inte bara hela armen samt att hon kan klappa händerna!

Vi har fortsatt med vårt arbete utomhus och det är en fröjd när det är sådant här strålande väder. Jag har nu sått palsternacka, rödbetor, ruccola, plocksallad, sockerärt, malva och andra blandade blommor. Dessutom har jag planterat ut astrar, krasse, purjolök och squasch. Patrik har varit på räkfrossa ikväll, tisdag, med sina nya kollegor. Jo han har ju bytt jobb, fast är kvar inom samma koncern.


[Frida gungar med skräckblandad förtjusning i sin nya gunga]



[Underbara blommor i slänten samt trädgårdslandet som börjar ta form]

Ikväll var jag och Frida på fotboll. Först spelade Almas lag mot Notviken. Matchen slutade 3-3, Alma gjorde ett mål! För Ebba och hennes lag slutade matchen med storvinst - 8-0 mot Trångfors. Otroligt så duktiga de har blivit - jag är superimpad. Kan inte minnas att jag och mitt lag var så bra redan vid den åldern.



[Alma in action]

Imorgon har Ebba skolavslutning och på tordag är det Almas tur. Jag hoppas på fortsatt bra väder för imorgon blir det att sätta potatis och göra färdigt stenpartiet!

Inga kommentarer: