torsdag 27 januari 2011

Lycka

Jag känner mig lycklig i skrivande stund. Det var nog länge sen allt kändes så här bra. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det känns som att mitt liv har ett flow, är inne i ett positivt stimm....Jag tänkte göra en liten lista på allt som gör mig lycklig så att jag kan gå tillbaka och kika på denna när jag känner mig mer dyster. Jag begränsar mig till 5 saker (det finns ännu fler):

1. Jag och alla mina närstående är friska (tänker på fina Linda, 32 år, som är en småbarnsmamma och som har obotlig cancer. Följer hennes blogg och lider med henne och hennes familj. Hon får mig att stanna upp och tänka till på vad som är viktigt). Jag har inte ens ont i halsen längre!
2. Jag har 4 fantastiska och välskapta barn (man skulle inte våga sig på att skaffa en till....tänk om...). De stora är duktiga och hjälpsamma och de små....tja, de är underbara och underhållande på sitt sätt :)
3. Jag får vara hemma och rå om min tid (åja, nästan min tid i alla fall...mellan amningar, blöjbyten och dagishämtning/lämning). Jag får vara ute och promenera och känna frisk luft eller jag kan dra till stan om jag vill. Eller bara ligga och prutta på soffan (även om det sker otroligt sällan).
4. Jag har en fantastisk sambo som (även om jag ofta klagar på honom, stackarn) är omtänksam och är bra på att få saker och ting gjorda. Och som inte det är nog har jag underbara vänner som vill hitta på saker med mig!
5. Vi går mot ljusare tider och det känns i knoppen! Ljusare tider som också innebär träningstider för min del. Snart kommer reportaget om mig i tidningen och tv och då är blåslampan på! Tänk så ännu mycket bättre jag kommer må med lite träning i kroppen!

Ha det gott! Kram

Inga kommentarer: