onsdag 12 januari 2011

Tuttefri!

Nu är det dags att jobba bort de få extrakilon som bitit sig fast på kroppen. De sitter framförallt och inte helt oväntat på mage/midja. Har slutat småäta och fika annat än på lördagar. Försöker komma mig iväg på en långpromenad varje dag. Idag körde jag även lite styrketräning med gummibanden samt gjorde situps (pust, känns ju som att musklerna är totalt förtvinade). Sen har jag fixat kort på Actic (fd Nautilus) så nu jäklarns :) Beach 2011 i sikte!



Idag kommer Patrik hem från tjänsteresan. Det blir skönt. Han var i Umeå när jag pratade med honom sist. Känns sisådär att ha honom längs vägarna. Tänker på den hemska olyckan som var på väg 97 mot Boden igår. Två döda. Huvvaligen. Men jag hoppas han kör försiktigt.

Frida har slutat med tutten! I tisdags när hon skulle till dagis igen efter den långa ledigheten bestämde jag mig. De två tuttarna som fanns på dagis såg förtorkade och äckliga ut. Den enda som vi har haft hemma likadan. Så jag informerade fröknarna om läget och de var med på noterna. Hon sov middag utan tutte, med bara snutte. Glad hade hon inte varit men det hade gått. På kvällen gick det förvånandsvärt bra. Hon tjatade inte alls om nån tutte. Däremot tog det länge innan hon somnade och hon låg och vred sig som en knarkare med abstinens. Men igår på dagis och även på kvällen gick det så bra! Så vi kan nog konstatera att hon är tutte-fri nu! Heja Frida! Hon ska få välja sig en leksak på Toys'r'us för att hon varit så duktig.

Hon har länge sagt "åskå" istället för också. Men nu har hon märkt att det är fel. Dessvärre har även jag och Patrik börjat säga åskå i tid och otid (Patrik har till och med använt sig av det på jobbet, på möten och så). Vi tycker att det är ett så gulligt ord! Så nu har hon börjat rätta oss när vi säger åskå. "Det heter inte åskå". "Vad heter det då?", frågar vi och hon försöker prata om något annat för att undvika ämnet. Men hon har faktiskt sagt rätt några gånger. Det är visst farmor som har tränat med henne. Då säger hon sakta: "och......så". Det är roligt med alla dessa ord. Förutom "också" är det ju svårt att säga häxa (häska), byxa (byska). Det låter så gulligt. En gång när vi skulle äta hamburgare på Max och Frida fick en Max-box så bad vi henne säga Max-box.....Ja, ni kan säkert räkna ut hur det blev......mask-bosk :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej det ar farmor fran Teneriffe. Jag har last din blogg. Bra skivet och mycket roligt att fa se barnen. Jag langtar efter dom. Det ar roligt att vara har men jobbigt nar man langtat efter nagon.

KRAM FARmor