tisdag 18 januari 2011

Min blogg = mitt minne

Har ikväll suttit och kollat igenom gamla inlägg i bloggen. Inte mycket hade jag kommit ihåg om jag inte skrivit ner det. Så är det. Det är ju som en slags dagbok. Och vad mycket vi har haft för oss under dessa år! Vilka bilder och videoklipp! Som när Frida tog sina allra första steg! Helt fantastiskt - alla borde blogga! Annars kommer man ju inte ihåg vad man gjort. Den största utmaningen skulle vara att få bloggen tryckt som bok. Jag har gjort mina försök. Man skulle först exportera bloggen som pdf. Det gick ju fin-fint. Men den blir ju i så konstigt format. Ni vet, precis som att jag använt mellanslag istället för tab och att jag inte gjort radbrytningar med mera. Bilder och text blir huller om buller och inte lika fint presenterat som på webben. Det kan man ju inte göra en bok av....Nån som vet hur man kan gå tillväga istället? Finns det ingen firma som bara kan ta bloggadressen och sen vips - göra en bok av den?

Inga kommentarer: