fredag 4 april 2008

Friska barn

Frida blev helt fri från febern i tisdags. Sedan upptäckte jag lite röda utslag på kroppen så jag misstänker att det är 3-dagarsfeber hon haft. Det är bättre att ha den i den formen än att vänta till man blir vuxen och får motsvarande, fast då i form av körtelfeber. Min pappa vet det för han hade sjukdomen för några år sedan och han blev jättesjuk, till och med inlagd på sjukhus.

I tisdags var jag och Frida på stan. Jag köpte lite sy-grejer på Ohlssons stuvar och var på Röda korset och fyndade tyger med mera. På kvällen skjutsade jag Ebba till Stråkstallet (en stråkorkester i Kulturskolans regi som hon är med i). För de som inte vet spelar Ebba fiol. De ska ut på "turné" den 17 april och då besöker de Alviksskolan och Öhemsskolan. Ebba tycker det ska bli jätteroligt att få spela på sin gamla skola, för sina föredetta fröknar och för lillasyster!

Ebba spelar fiol
I onsdags var vi på födelsedagskalas hos Axel (Emmas pojke). Han fyllde 7 år, men vill helst vara 8 år eftersom han började ett år tidigare i skolan och alla hans klasskamrater följdaktligen är ett år äldre. Jag hade ingen kamera med mig, men Emma lovade maila mig någon bild på alla gullungar (kommer du ihåg det Emma?). Hennes lille Love är i kapp (och kanske till och med förbi) Frida i storlek. Häftigt med tanke på att han är född tre veckor för tidigt samt tre veckor efter Frida.

På onsdagen hämtade Mona och Stenne hem sin nya lilla valp, Tina (Patrik har fått en lillasyster)! Jag och Frida var förbi där en sväng igår, torsdag, på dagen. Hon var ju bara för söt! Som ett litet yrväder. På kvällen åkte vi dit igen och fikade så att Ebba och Alma också skulle få träffa Tina. Det roliga i sammanhanget är att när jag bodde hemma hos mamma och pappa så hade vi två hundar. De hette Tina och Frida så det låter lite tokigt nu när barnet Frida leker med hunden Tina!

I natt har Frida sovit som en stock. Hon somnade ca 21.00 och sov till ca 05.00! Vi gick också och lade oss relativt tidigt så jag känner mig väldigt utvilad idag. Nu ska jag städa och fixa lite här. Sedan ska jag åka och handla. Imorgon ska jag ha "Pumlorna" här på middag (mina kompisar från Marieberg). Jag har pumpat ut lite bröstmjölk och har även köpt mjölkersättning så nu ska det drickas lite vin :) Idag, på morgonen, har vi lyssnat på P4 och morgontävligen de har. Regerande stormästarinna nu är ingen mindre än Ebba och Almas farmor Ingrid! Så nu blir det till att lyssna igen på måndag för att se om hon fortsätter regera! Jag var ju med i den tävligen när Frida var ca en månad. Jag var stormästarinna i 4 eller var det 5 omgångar!




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ylva! Hardu tänkt på vad mycket "i:n" det är i hundsammanhang: Tina, Frida, Mimmi, hit, ligg, sitt. Hundar hör visst i bra. Vi har det lugnt och snöigt här på landet. Curt och Britt som skulle komma från Umeå ställde in sin Norrbottensresa pga ovädret. De kommer kanske till helgen men jag sa att det får de inte säga så högt att vädergudarna hör. De var nämligen på väg hit för en månad sen och då blev det också snökaos och inställd resa. I morgon fyller ju Henrik år så vi ska dit. Kanske vi tittar in till grannen då.Ha det så bra på tjejmiddagen. Far