måndag 21 februari 2011

40-årsfirande

[Patrik, Hulken, still going strong]


Igår firade vi vår 40-åring Patrik med pompa och ståt! Efter en inte helt sömnrik natt, med en liten Frej som vaknade titt som tätt, kom vi in och sjöng för vår trötte 40-åring och bjöd på semlor och kaffe. Han fick presenter, bl a ett inramat fotografi på Frida och Frej samt en Mackmyra-whiskey! Sedan blev det bråttom bråttom. Ebba skulle och klippa sig och när det var gjort hastade vi iväg och hämtade smörgåstårtorna som min fina kusin Sofia gjort. Därefter började det komma folk. Och sedan var det en strid ström hela dagen och en bit in på kvällen. Bland annat kom 4 stycken herrar från Kammarkören och sjöng så fint. En mycket lyckad dag tror jag att den nyblivne 40-åringen tyckte. Ett stort tack riktat till mamma som hjälpte mig att göra tårtor och Fia som gjorde de goda smörgåstårtorna samt till alla gratulanter som förgyllde Patriks dag!

[Morgonsemla]


[Jag var snäll och köpte bara ett ljus för honom att blåsa ut!]


[Godaste smörgåstårtan i stan gjord av bästaste bagaren Fia]


[Mjölkfri dito gjord av bästaste mig! :)]

[Gratulanterna försåg sig av godsakerna]

[Bastu-utrustning i form av sittunderlägg och kudde från sina föräldrar]

[Fotot som Jan tagit och som jag ramade in och gav som present]




1 kommentar:

Patrik Appelgren sa...

En fantastisk dag!
Längtar redan till 50-årsdagen.
/Pappa från hotellet i Storuman