torsdag 17 februari 2011

Stukad fot och vattkoppor



Ja då var vi hemma igen. Vi har haft en varm och skön vistelse på Teneriffa. Kom hem till mindre sköna -31 grader i tisdags. En smärre chock för kroppen!

Jag var hurtig och sprang 3 gånger (eller 2,5 gånger) på Teneriffa för att leva upp till det som nu förväntas av mig ;) Härligt att springa i plusgrader och med vackra Teide (vulkan) framför mig och vågorna brusandes. Tyvärr stukade jag foten rejält under mitt sista pass på söndagen. Det var så illa att jag fick promenera tillbaka. Jag gjorde enligt konstens alla regler (jag om någon borde väl veta hur man gör!?). Tryckförband och högläge blev det. Foten svullnade trots detta upp ganska mycket men det gick ändå att belasta på den ganska fort. Jag blev ju lite orolig för hur jag skulle klara av hemresan, men det gick helt klart över förväntan. Samma morgon som vi skulle åka hem upptäckte jag några prickar på Frida. Jag misstänkte vattkoppor och jajjemänsan, det är bekräftat att det handlar om det nu. Det går ju på dagis så det var inte helt oväntat. Undrar just hur många vi smittade ner på planet. Nåja, hem var vi ju tvungna att åka och vattkoppor är ju ingen dödlig sjukdom :)

Nu är det vila från löpträningen som gäller. Typiskt när jag kommit igång så bra. Nåja, jag får köra lite gymträning istället. Satsar på att börja veckan som kommer. Denna vecka är lite körig eftersom Patrik fyller 40 år på söndag. Det ska fixas med lite tårtor och liknande. Smörgåstårtor har jag redan beställt av min snälla kusin.


[Trappan upp till lägenheten]

[Nyklippt Frida, 10 euro]
[Farmor o Frida målar]
[Frej kan blåsa bubblor med munnen!]
[Så kan det gå....]
[Svullet, aj, aj...där rök den löpträningen!]
[Tur att vi hade ledigt säte bredvid på flyget för Frej och fot!]
[Trötta barn på Arlanda. Landade på Kallax vid midnatt]

[Prickig korv]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att ni är hemma....när dom sover :-)
/Pappa

Anonym sa...

Vilka harliga bilder pa barnen. Mindre roligt med din fot.

Farmor