söndag 6 februari 2011

Pinglor


Igår, lördag, begav jag mig ut på en löprunda igen. Det snöade, men inte lika förfärligt som förra gången jag sprang. Det gick kanonbra att springa trots att det var -9,5 grader. Därefter blev det lite stärkande träning för mage, rygg och armar bland annat. Nu skulle verkligen reportageteamet varit här för nu var det verkligen helt autentiskt. Frej låg på badrumsmattan och jag gjorde armhävningar ovanför honom medan Frida hejade på. Hon pratade oavbrutet med mig och frågade mig saker som är lite svåra att svara på när man är mitt i själva ansträngningen. Hon ville också klättra upp på min rygg, men jag hade fullt sjå att fixa armhävningarna på knäna så en extratyngd på ryggen var inte välkommen (men kanske en utmaning sen när jag blivit starkare!).

Sen blev det lite fix och trix inför kvällens stora händelse, nämligen fotosessionen hos min bror Jan. Han har frågat mig om jag inte kan dra ihop några kompisar så att han får träna på porträttfotografering i sin hemma-hobby-studio. Sagt och gjort. Jag frågade min pinglor och de var förstås på! Vilka vi pinglor är tror jag att jag förklarat i ett annat inlägg för länge sedan, men jag kan dra det snabbt igen. Vi är fyra tjejer som började umgås väldigt intensivt när vi alla var singlar och vi bodde dessutom grannar. De veckorna vi inte hade barnen var det party som gällde. När vi hade barnen sågs vi också men under lite mer ordnade former :). Vi kallade oss för singelpinglorna. Därefter har vi under olika perioder inte varit singlar eller blivit singlar igen. Två av oss har blivit gravida (jag två gånger!). Då är man inte pingla längre utan pumla! Nu är vi inte längre grannar, vi lever lite olika liv, men vi håller ändå ihop.

Kvällen började hemma hos Anki där hennes duktiga dotter sminkade oss. Min sminkning gick i rosa. Sedan blev det ett virrvarr av klädprovning innan vi slutligen kände oss redo att åka till brorsan. Det tog ett tag (och lite vin) innan alla blev något så när avslappnade framför kameran (jag var avslappnad även utan vin!). Resultatet blev helt fantastiskt! Vad snygga vi är! Efter fotograferingen åkte vi tillbaka till Anki och svullade pizza. De tre andra pinglorna tänkte gå ut på krogen. Inte jag eftersom jag ammar och jag hade ju också Frej med mig. Men efter den där pizzan som la sig som ett lock i magen blev alla som i koma. Det blev ingen utgång utan vi satt och surrade istället (mycket mysigare om ni frågar mig!). Här kommer nu ett smakprov från fotograferingen!

[En lite mer rosa Ylva håller på att växa fram]




Inga kommentarer: