söndag 24 februari 2008

Hemfärd

Ja, då var man hemma i kalla Sverige igen. Resan hem gick bara fint. Det var ett stort Airbus-plan som tog oss till Stockholm, tyvärr var vi en timme försenade ungefär. Väl på Arlanda låste jag in resväskan och tog Arlanda Express in till Centralen för att senare åka tunnelbana till Camilla (Skanstull). Pust, stånk och stön....det var otroligt skönt att komma till Camilla. Klockan hade hunnit bli över tolv på natten så både jag och gumman var väldigt trötta. På morgonen när jag skulle tillbaka till Arlanda tog jag vagn och det andra pick och packet och åkte på samma sätt som jag tog mig till Camilla tillbaka till Arlanda. Väl där blev det väldigt stressigt eftersom jag skulle hämta den inlåsta resväskan och packa om litegrann innan jag till slut checkade in. Ni skulle ha sett mig när jag med svetten lackande i pannan sprang genom Sky city med barnvagn, två resväskor, två handbagage samt en kartong med medhavda papegojblommor från Teneriffa! Pju...jag hann till incheckningen med bara någon minuts marginal. Sedan skulle ju barnvagnen checkas in som specialbagage och då var det bara 25 minuter till avgång! Jag rusade mot gaten med endast 20 minuter kvar, men vi hann! Oj, så skönt det var att sitta på planet som skulle ta oss hem till Luleå och Patrik!

Inga kommentarer: