söndag 24 februari 2008

Summa summarum

Det är söndag kväll och jag ska försöka summera lite av det som varit sedan jag kom hem. Ebba och Alma kom till oss på torsdagen. Jag var och vägde och mätte Frida på BVC. Hon mäter nu 63,5 cm över havet och är 6300 gram tung. På kvällen fick vi besök av Lars Vikström (Patriks fd arbetskamrat) som vi bjöd på middag (potatisbullar!) men som hade bråttom iväg sedan. Frida fick för första gången smaka något annat än bröstmjölk, nämligen potatis! Hon tyckte det var sisådär. Sedan kom Håkan Åkerlund (Patriks fd klasskamrat) hit för att fira Patrik i efterskott och även titta på lilla Frida. Vi bastade och åt semlor. På fredagen hade vi nattgäst här, det var Ebbas kompis Ida som sov över. Frida fick smakportion bestående av palsternacka. Mycket mer uppskattat än potatisen! På lördag morgon gick tjejerna till badhuset och blev borta några timmar. Patrik åkte till Johan och kollade på när Luleå hockey förnedrades och vi tjejer stannade hemma och såg på Melodifestivalen. Idag, söndag, har det snöat en hel del och Patrik och Alma har skottat. Vi har även varit duktiga och städat, till och med skurat golven på nedervåningen. Patrikvar på konsert med Kammarkören på Björkskatan medan jag, Ebba, Alma och Frida åkte till Sunderbyn på babysim! Frida har fått smaka på kokta morötter och det tyckte hon var mycket mumsigt! Nu har alla gått och lagt sig och jag ska följa deras exempel. Bilder ska jag försöka lägga in imorgon eftersom kameran har slut batterier för tillfället.

Inga kommentarer: