lördag 26 april 2008

Disco fever

När man inte har skrivit på några dagar märker jag direkt hur svårt det är att komma ihåg vad man gjorde och när..... I torsdags kommer jag i alla fall ihåg att jag och Emma var på babysång på Stadsökyrkan. I går, fredag, var jag och lunchade med mina före detta klassisar Anna och Maritha och sedan hade vi disco fever här hemma. Ebba skulle på disco på skolan och redan kvällen innan hade vi hjälpts åt att välja kläder. Mamma och pappa (mormor och morfar) kom förbi och jag klippte pappa och sedan stylade jag Ebba inför kvällens stora händelse! Jag skjutsade henne dit och nu har man visst börjat bli skämmig för jag fick inte köra bilen för nära ingången. Jag stegade ändå ut (lovade Ebba att inte skämma ut henne) för att kontrollera entrén och vilka som var där. Det var 9:orna som ordat discot för att samla in pengar till klassresa. Jag träffade på Ankis dotter Ellen där och då kändes det lugnt att lämna Ebba där! Alma, Patrik och jag hade pyjamasparty hemma och jag åkte sedan och hämtade Ebba runt 21.30. De hade visst haft jätteroligt!

Idag, lördag, har vi städat. Urk. Patrik har varit och hämtat (rätt grejor denna gång - han fick med sig fel grejer igår!) en bänk/byrå/köpmandisk-aktig möbel på Jysk som vi ska ha för att barikadera för trappstegen ned mot vardagsrummet så att Frida inte står på huvudet där. Vi käkade tacos på kvällen och Ebba och Jennifer (som sover över här) bakade chokladbollar. Alma sover över hos sin kompis Alexander. Nu ska jag gå och hjälpa ingenjören Patrik att montera ihop möbeln!

Disco-Ebba (hjälp vad stor hon har blivit!)
Så här roligt tycker jag det är att bada med pappa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad fin Ebba är. Jag trodde först att det var Ylva i unga år. Vad vacker hon är. Bonus Farmor