tisdag 22 april 2008

Nytt utseende

Som ni märker har bloggen fått sig en uppfräschning! Den går numera i retrofärgerna brunt och orange!

Tänk att det ska ta en sådan tid innan man tar sig ut en dag som denna. Strålande sol, men ändå kom vi oss inte ut förrän ca 14.00. Det gäller att ta sig ut direkt efter andra gången Frida sovit. Men då ska det tvättas och fixas. Nåväl, hon fick i alla fall äta lunch hemma innan vi åkte buss till stan. Vi var på Röda korset och fyndade diverse tyger. Nu måste jag bara röja bland all tvätt i tvättstugan (blev mycket tvätt efter resan) så att jag kommer åt symaskinen!

Patrik och jag tänkte sticka ut och springa ikväll, men vi hittade på en massa ursäkter för att slippa. Dåliga människor! Nä, nu måste det bli bättring! Jag har ju börjat känna av min rygg mer och mer och som sjukgymnast borde jag om någon veta vikten av att röra på sig. Skäms på mig. Kvällen ägnades istället åt att för min del uggla framför datorn, läsandes min Åland-internet-kompis Lindas blogg, och att fixa och trixa lite med min egen. Patrik målade om taket i tvättstugan och duschen. Det är ju tyvärr så att kvistarna i taket har slagit igenom (man ska visst kvistlacka, men det visste inte Patrik när han byggde huset). Men nu är det kvistlackat och ommålat! Bra gjort! Nu ska jag ta mig härifrån. Det blir som ett gift när man sätter sig framför datorn, och inte mår ryggen bättre av att man sitter som en hösäck. Hej svejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ylva!
Ni verkar ha mycket trevligt tillsammans i familjen och med vänner. Kul!
Du är en baddare på att sy och borde kanske ha en bättre maskin!
Pappa gick in och kollade hur gammal han förväntas bli. 112 år!
Jag har inte gjort testet.
Vi har tittat på basketmatchen på TV. Förlust, tyvärr.
Kramar till er alla, inklusive Ebba och Alma.
Mamma