måndag 21 april 2008

Tillbaka från Borgafjäll

På fredag åkte vi till Borgafjäll där Micke och A-K har sin nytimrade stuga. Borgafjäll har stora fina skidbackar; tror det fanns 13 nedfarter. Tyvärr hade vi inga skidor med oss - de rymdes inte i bilen. På lördag var det kanonväder och vi åkte skoter till en dal där vi lapade sol och grillade några timmar. Det kändes verkligen att solen hade gassat på bra i ansiktet när vi kom tillbaka. Patrik och jag fixade middag till hela gänget (Micke, A-K och Örjan, Tommy, Angelika och Kristin som är deras barn). Det blev pizza. Sedan slappade vi bara framför tv:n; vi såg bland annat Körslaget. Frida har börjat få välling på kvällen och hon slukar en hel flaska i ett huj. Jag trodde att hon skulle sova lite längre med välling i magen, men icket. Hon vaknar i alla fall stup i kvarten och ska ha tisse. På söndag vid 10-tiden begav vi oss hemåt. Resan tog 8-9 timmar inklusive alla stopp vi var tvungna att göra. När vi kom hem hämtade vi hem stortjejerna och sedan tog vi oss en välförtjänt bastu! Åh, så skönt det är att vara hemma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mammas vardag.
Det verkar som du har helg jämt förutom en kär omsorg om de dina. Äta på krogar, bada i spa-anläggningar osv.
Vi ägnade helgen åt nyttigheter som att räkna matte, fiska, spela badminton. Det är ju bra att dina barn har så många far- och morföräldrar som kan se efter barnen. Det är ju en lycka också för oss. Idag har jag börjat färdigspika panelen och det vita under takutsprånget så det ska vara klart till maj då det ska målas. Känner du dig sugen? Jag har penslar. Förresten är jag långhårig!!
Far