torsdag 10 april 2008

Ärmlös overall modell retro

Igår och idag har jag sytt på en ny overall i brun velour till Frida. Färdigutklippta tygdelar, tråd med mera har jag beställt från http://www.trollunge.com/. Den sidan kan jag varmt rekommendera när man är nybörjare och ska ta sina första stapplande stygn. Man beställer färdigklippta delar till fina modeller. Det finns både till barn och vuxna. En detaljerad sömnadsbeskrivning medföljer. Jag sydde med elastisk söm och tror att det var därför som tråden tog slut. Så imorgon måste jag in till stan och köpa mer så att jag kan få overallen klar. Den är i storlek 80 så Frida kommer inte kunna ha den ännu. Här kommer ett smakprov på hur den kommer att se ut:
Visst blir den häftig?

Ikväll har Patrik och grabbarna spelat rollspel hemma hos oss. De är precis färdiga och Patrik håller på att städa undan. Jag tror att jag ska försöka komma mig i säng i tid. Natti, natti!

1 kommentar:

Linda med 4 kidz sa...

Åhhhh..va fin!! Retro kläder i brunt och turkost är mina favoriter :D. Sedan gillar jag orange med på Aron.