tisdag 15 april 2008

Örnsköldsvik och Sollefteå

Ja, då var vi på turné igen. Vi åkte igår förmiddags och kom efter ett antal stopp fram till Örnsköldsvik och Scandic-hotellet. Det är inte så bara att resa med ett litet barn, särskilt när det lilla barnet har börjat kräva mer än hon gjorde för någon månad sedan (jämför med Teneriffa-resorna ;-)). Vi stannade och käkade lunch i Piteå, sedan stannade vi mellan Skellefteå och Umeå och fikade medhavd kladdkaka och latte! Därefter körde vi non-stop till Örnsköldsvik. Frida fick in en spjälsäng till rummet och jag och Patrik såg på dvd-film som jag lånade av Jocke innan vi for. En riktig klassiker - "Sällskapsresan". Lika kul nu som då.

Idag har vi åkt vidare på turnén. Vi är i Sollefteå på Hotell Appelberg. Det är andra gången jag bor här - senast jag var här var Frida i magen, det var i slutet på mars-07. Dagen har ägnats åt shoppande. Jag är så otroligt nöjd över mina fynd! Jag hittade nämligen en till av Fridas älskade snuttefilt på Lindex - dessutom på halva reapriset. Priset för den blev till slut 24,50! Nu kan man tvätta den och har alltid en i reserv. Sedan var jag i Röda korsets butik och fyndade boken "Sy barnkläder av mjuka tyger" för 30 spänn. Riktigt bra bok med retrokläder enligt de som vet.

Nu är jag och Frida på hotellrummet efter att Frida har fått åka i sin gåstol i korridoren lite. Hon ligger nu på sängen och tuggar på diverse leksaker. Vi väntar på att Patrik ska komma hem eller ringa. Jag tror att han har varit i Forsmo kraftstation och arbetat idag och han borde nog komma tillbaka snart. Sedan blir det väl att gå ut och äta och därefter se en till dvd. Patrik har kameran med sig så därför blir det inga bilder i inlägget.

Inga kommentarer: