onsdag 9 april 2008

Tina och Frida

I söndags gick vi på promenad till Emma för att gratulera henne i efterskott på födelsedagen. Patrik gick hem efter ett tag eftersom de skulle spela rollspel hemma hos oss. Jag stannade kvar och blev till och med bjuden på middag.

Tina. Visst är hon för söt?!

I måndags var jag och gumman på babysång på Stadsökyrkan tillsammans med Emma och Love. Först leker barnen (?!) i lekrummet (det är större barn med också) och sedan är det "körsång" tillsammans med Lennart Johansson. Vi sjöng en hel del både kända och mindre kända barnsånger. Frida såg ut att uppskatta det jättemycket. Efter sången åkte vi till stan och köpte massa nya fina kläder på rea till Ebba och Alma. De kommer blir överförtjusta när de kommer hit nästa gång! Vi bjöd Mona på middag och hon hade med sig lilla Tina. Jag tog flera fina kort på Tina och Frida tillsammans. Frida hade sin nya fina mössa på sig.



Farmor har fullt sjå med alla bäbisar! Det ska bytas blöjor och det ska ut och kissas!

Igår var Frida på 6-månaderskontroll hos läkaren. Allt var bara fint och barnmorskan sa att vi kan stämpla ett "A" i rumpan på henne :) Vår barnmorska Ritva har slutat och för tillfället vikarierade numera pensionerade Grethel för henne. Det är samma barnmorska som jag hade med de stora flickorna och hon är ju en så underbar människa! Många var vi mammor som saknade henne när hon gick i pension, men nu är hon då som sagt och gästspelar igen! Sedan bråkade jag med datorn en hel del. Virusprogrammet hade hämtat hem en felaktig uppdatering vilket resulterade i att en viktig systemfil togs bort. Till slut fick jag med hjälp av lite support till det! På kvällen åkte vi till Mona och Stenne och käkade middag. Frida som fyllde 6 månader fick en present av farmor och farfar, en groda som man använder som förvaring av badleksaker vid badkaret. Perfekt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Två charmiga tjejer. Farmors bästa.